Logo_IG

5 Sposobów na komunikowanie strategii przedsiębiorstwa

5 Sposobów na komunikowanie strategi przedsiębiorstwa

Nawet najlepsze strategie biznesowe, wymagają zaangażowania i pracy nad procesem komunikowania założeń oraz celów planu strategicznego. Poniższa lista ma na celu inspirację kadry kierowniczej oraz prezentację prostych metod organizatorskich.

  1. Spotkanie ewaluacyjne – dobrą praktyką podczas spotkań podsumowujących (sprawozdawczych, raportujących) dany okres jest dodanie do agendy spotkania punktu dotyczącego założeń z Twojego planu strategicznego. Przypomnij założenia i cele. Przypomnij kierunek rozwoju firmy, obszary (procesy) biznesowe, które są priorytetowe np. zakresie poprawy efektywności kosztowej, przygotowania do wdrożenia innowacji czy planowanej reorganizacji itp.

2. Kaskadowanie celów – Przeprowadź dekompozycje celów strategicznych. Zwróć uwagę i jeśli to konieczne dostosuj cele dla realizowanych procesów biznesowych (sprzedaż, obsługa klienta, logistyka czy produkcja itp.). Wyznaczone celów odnieś do harmonogramu w Twoim planie strategicznym. Do weryfikacji prawidłowości wyznaczonych celów możesz wykorzystać założenia metody SMART.

3. Daily – Operatywki – W zależności od branży i specyfiki działania firmy zadbaj, aby Twoi menedżerowie podczas spotkań ze swoim zespołem, przypominali i podkreślali wagę kierunku, w jakim zmierza przedsiębiorstwo.

4. Wartości przedsiębiorstwa – Określone wartości firmy definiują, jak klient ma postrzegać współpracę z Twoją firmą oraz czego może się spodziewać po współpracy. Zadbanie o ten element może stać się czynnikiem motywującym pracowników.

5. Zaprojektowanie procesów realizujących strategię przedsiębiorstwa. Wdrożenie i operacjonalizacja strategi jest jednym z bardziej wymajających zaangażowania zadań zarządu przedsiębiorstwa. Dlatego, aby ułatwić sobie “życie” i zwiększyć szanse na sukces w realizacji strategi jest podejście procesowe. Zidentyfikuj i przeprowadź mapowanie procesów biznesowych w Twojej firmie. Przeanalizuj i przeprojektuj (optymalizuj) procesy biznesowe. Właściwe zaprojektowane (zamodelowane) i wdrożone procesy zapewnią maksymalizację wartości dla klienta. Powstanie spójny system pomiaru wskaźników biznesowych – KPI, współgrający z potrzebą pomiaru realizacji planu strategicznego oraz satysfakcji klienta.

Jeśli szukasz inspiracji biznesowej w obszarze doskonalenia swojej firmy, zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych konsultacji biznesowych. Porozmawiamy o Twoich aktualnych wyzwaniach biznesowych i wspólnie zastanowimy się jak poprawić efektywność biznesu.

Zaciekawił Cię artykuł?
Masz ciekawe wyzwanie, z którym potrzebujesz pomocy?

Każdy projekt zaczynamy od wspólnego zrozumienia potrzeb, oczekiwań i ustalenia efektu końcowego dla Twojego przedsiębiorstwa.