Nawet najlepsze strategie biznesowe, wymagają zaangażowania i pracy nad procesem komunikowania założeń oraz celów planu strategicznego. Poniższa lista ma na celu inspirację kadry kierowniczej oraz prezentację prostych metod organizatorskich.
2. Kaskadowanie celów – Przeprowadź dekompozycje celów strategicznych. Zwróć uwagę i jeśli to konieczne dostosuj cele dla realizowanych procesów biznesowych (sprzedaż, obsługa klienta, logistyka czy produkcja itp.). Wyznaczone celów odnieś do harmonogramu w Twoim planie strategicznym. Do weryfikacji prawidłowości wyznaczonych celów możesz wykorzystać założenia metody SMART.
3. Daily – Operatywki – W zależności od branży i specyfiki działania firmy zadbaj, aby Twoi menedżerowie podczas spotkań ze swoim zespołem, przypominali i podkreślali wagę kierunku, w jakim zmierza przedsiębiorstwo.
4. Wartości przedsiębiorstwa – Określone wartości firmy definiują, jak klient ma postrzegać współpracę z Twoją firmą oraz czego może się spodziewać po współpracy. Zadbanie o ten element może stać się czynnikiem motywującym pracowników.
5. Zaprojektowanie procesów realizujących strategię przedsiębiorstwa. Wdrożenie i operacjonalizacja strategi jest jednym z bardziej wymajających zaangażowania zadań zarządu przedsiębiorstwa. Dlatego, aby ułatwić sobie “życie” i zwiększyć szanse na sukces w realizacji strategi jest podejście procesowe. Zidentyfikuj i przeprowadź mapowanie procesów biznesowych w Twojej firmie. Przeanalizuj i przeprojektuj (optymalizuj) procesy biznesowe. Właściwe zaprojektowane (zamodelowane) i wdrożone procesy zapewnią maksymalizację wartości dla klienta. Powstanie spójny system pomiaru wskaźników biznesowych – KPI, współgrający z potrzebą pomiaru realizacji planu strategicznego oraz satysfakcji klienta.
Jeśli szukasz inspiracji biznesowej w obszarze doskonalenia swojej firmy, zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych konsultacji biznesowych. Porozmawiamy o Twoich aktualnych wyzwaniach biznesowych i wspólnie zastanowimy się jak poprawić efektywność biznesu.